1950’erne
I 1950'erne blev IAMS 999, som var det første IAMS-produkt, lanceret. Det er det første dyrefoder, hvor der er anvendt animalsk baserede proteiner som primær proteinkilde i dyrefoder.
1960’erne
Paul Iams fortsatte mod sit mål om at producere det bedste foder med lanceringen af IAMS Plus i 1961. Denne opskrift, som har et højt proteinindhold, vakte hundeejeres opmærksomhed.
1970’erne
I 1970’erne introducerede IAMS et nyt produkt, IAMS Chunks for Dogs, og introducerede tillige det ikoniske varemærke med poten.
1980’erne
I 1980’erne ændrede IAMS udseendet, idet han introducerede dyrefoder, der var sammensat på baggrund af livsstadier ved at lancere en særlig sammensætning til hvalpe. IAMS lancerer også emballagedesignet ”en regnbue af farver” i IAMS-kattefoder og IAMS-hundekiks.
1990’erne
The '90s is a decade of innovation for IAMS as it introduces a line called IAMS Naturals. The company also releases research showing that omega 6 and omega 3 can contribute to a healthy skin and coat.
2008
The innovation continues for IAMS throughout the 2000’s. In 2008 the brand relaunches it's core offering, becoming IAMS Proactive Health, whilst also introducing a hairball control product for cats with a balance of beet pulp & cellulose to reduce hairball discomfort.
2015 - 2016
In 2015 the IAMS brand is acquired by Spectrum Brands Inc. Staying true to the brand's heritage of continuous innovation it launches IAMS Naturally, where all ingredients can be traced back to the source, and IAMS delights - a wet food created with a variety of flavours and textures.
2018
I 2018 blev IAMS omformuleret, genopfrisket og revitaliseret med lanceringen af IAMS for Vitality. Ved at kombinere ernæring udviklet af eksperter med glæde, er dette tørfoder udarbejdet med henblik på at understøtte de 7 tegn på sund vitalitet for alle katte og hunde i en række lækre smagsvarianter, som de vil elske.